söndag 6 januari 2013

Nya tag...

Jag hostar och kraxar vidare... mår verkligen inte bra. Nu är jag dötrist på denna förkylning eller vad det är som jag går och drar på.
Orken är lika med noll. Jag har iaf varit och rotat fram våra skidor. Nu måste jag bli frisk så jag får ut å  åka lite.
Mina skidor är vallade och klara, Nils kör vallningsfritt, bara Axels skidor som ska in på depå!

Vi har varit och julfikat hos farmor och sen for grabbarna på hockeyträning. Jag borde nog baka nåt inför Rickards födelsedag - förstår inte hur jag ska orka riktigt men det är nog bara att sätta igång.
---

Så summerar vi julen:

Vi hade en underbart fin julgran (som fortfarande står inne)
Vi har haft en bra jul, Nils drog in 100 kr på bingolotto dan-före-dan. Trevligt sällskap hade vi också.
Traditionellt julfirande med mamma och pappa på besök på julafton  - gröt å skinka, paket å julmust.

Julaftonskvällen blev så bra som det kunde bli, mat, paket och tomte.
Juldagen med sedvanlig julotta i Skorpedskyrka.
Söndagsskolfest med julspel

Lugna mellandagar, ett stadsbesök med bio... hockey både i Bjästa och på hemmaplan...
Afternoontea på service - gott fika och trevligt sällskap

Nyårsfirande med korvgrillning, skattjakt, god mat, glada vänner och raketer.

Nytt år och nya möjligheter.
Barndop och 50 årskalas.

Bara att inse att man hinner inte allt man tänkt sig men så är det!
Imorgon väntar jobb igen och det blir nog bra det... tillbaka till vardagen! Solen vänder åter och snart droppar det från taken igen... bara att blicka framåt och njuta av ljuset!


Inga kommentarer: