fredag 18 januari 2013

Prata väder

De senaste dagarna har alla pratat väder. Lagt ut bilder på termometrar på FB, ja, även jag själv har gjort samma sak. När det är så här kallt så går det lätt att prata om vädret. Så jag fortsätter.
Jäklar va kallt det va imorse, -31 grader. Jag hade inte hjärta att skicka Nils ensam till bussen så jag följde med.
Axel och jag har varit hemma, eldat och strukit kläder och haft en mysig dag tillsammans.

Halvtolv åkte vi tll Önskan och utfodrade två svulta Toriro jobbare, de fick morortssoppa! På vägen dit fick vi se en bil som krockat med en älg - fy, va läskigt, blod fulla vägen och älghår som satt fast på bilen. tack å lov att man aldrig råkat ut för nåt sånt.

Nu ska jag fixa lite fredagstacos - stryka bort resten av kläderna. Sen är det fredagsmys och laddning för imorgon, gissa om det står hockey på schemat!!

Ha en fin fin fredag!!

Inga kommentarer: