torsdag 25 augusti 2011

Rensa å röja...

Nu har jag accepterat att hösten är här. Skolan har börjat och nu ska alla blommor och blad på komposten. Det är med ett visst vemod men nu är det bara att se fram emot hösten... och advent, jul och sen är man liksom på andra sidan igen.
Nu när man tillbringat all sin tid ute så är det dags att ta tag i hemmet... det är verkligen eftersatt och jag vet nästan inte vart jag ska börja. MEN jag vet att jag ska köra igång redan imorgonbitti när barnen åkt till skolan. Va konstigt det känns - jag har haft barnen hemma i 8 år och helt plötsligt ska båda vara borta halva dagarna. Oj, va mycket jag ska få gjort... eller inte. Ibland när man har massor på schemat blir det ju ingenting. Tror att jag måste göra en checklista åt mig själv som jag kan smygkolla på när latmasken försöker övertala mig att ta en kopp kaffe till.
Nu verkar den där masken inte ha nån lust att sova iaf... men det måste jag. Annars är jag ju skittrött när mina små älsklignar ska väckas.
Pappan har vi skickat till Lännäs fäbodar med två andra pappor... verkar som de har rätt trevlig där vid elden. Tur att det inte ösregnar iaf...

Nu har jag hängt min tvätt... borstat mina tänder, hämtat blocket där alla "Att göra" saker ska stå.  Tror att jag ska ta rum för rum och nu jäklar ska här bli 100% ordning från golv till tak... ska faktist rensa ut min garderob till fullo... allt jag inte använt på ett år ska väck... oj, vilken stor säck det ska bli. Men vad är det för vits att ha en garderob full med kläder som ändå inte används. Nä nu ska här rensas, röjas och kastas bort... en brasa är ju heller aldrig fel om man skulle hitta nåt som kan eldas upp!!

God natt

Inga kommentarer: