onsdag 24 augusti 2011

Lön för mödan!

Idag har det varit SKOLSTART för bådda boysen. Nils va pirrig i magen men allt gick ju galant... Va nog mest bussen som va spännande för skolan kan han ju på sätt och vis... känner alla kompisar och fröknar.
ÖA va där och fotograferade och följde klassen några timmar. Ska bli kul att se vad de skriver.
Jag är glad och tacksam över att bo just här - Vilken tur vi har som har en så trygg skola både för barnen och för oss vuxna.

När jag kom hem va jag ju helt ensam... hm, inget jag är särskilt van vid. MEN man har ju alltid saker att göra så det gick ingen nöd på mig. Rickard hade varit och besiktigat Mercan... Allt OK så det va bara själva urstädningen och urplocket som skulle göras. Hm, mycke damm och många små lappar och prylar. Jag gjorde mitt bästa både in och utvändigt och sen va den dagen till ända. Allt tar sin tid.

När Rickard kom hem la vi ut den på blocket och nu några timmar senare sitter jag här med en ägarbyteslapp... jag kände till och med köparen, ja, på sätt och vis iaf... världen är liten (igen) kan man konstatera. Hoppas att han blir nöjd med bilen -  för i grund och botten är det ju en toppenbil.

Jag fick lön för mödan att jag torkade och fejjade så hela dagen.

Nu har jag lagt mina små troll och sitter och sippar på lite kaffe som jag kokade till köparna... man måste ju leva upp till den Karlströmare man är... Alla som besökt mitt barndomshem har alltid fått sig en slurk kaffe, om det så är på morgonen, mitt i natten eller på dagen. Det gillar jag skarpt!!

Imorgon är det jobb igen... Det blir nog en bra dag - det känner jag på mig!

Nattelinatt!!

Inga kommentarer: