torsdag 4 augusti 2011

En kalasdag

Så va ännu en dag till ända. Nu tror jag baske mig att hösten är här och jag är på väg att acceptera eländet... det är mörkt, det ÄR augusti... det har regnat, det är fuktigt ute... grodor överallt - man törs knappt sätta ner fötterna för risken att trampa på en frog är överhängande stor... Skulle låsa bilen och då hoppade det en groda mitt framför mina fötter - BLÄ..

MEN höst eller ej, vi har badat idag, jag har svettats i solen och jag har haft bikini...

Efter badet så kalasade vi hos Linda och sen blev det middag och fotboll i Bredbyn... barnen kämpade bra men trots allt så slutade matchen 2 -4 mot Domsjö. Vi tar nya tag en annan dag.
När vi kom hem så packade vi nästa påse med paket och drog till mysbjörnen Tommy Sundberg som även han firar sin födelse... tårta och kaffe ännu en gång den här dagen. Hade bara Malin Tasdemir varit i Sverige så hade nog hon också fått bjuda på nåt smarrigt men nu befinner hon sig en bit härifrån så det fick bli ett grattis på fejjan och en cyber-tårtbit... perfekt för midjemåttet!!

Kvällen har avslutats med ERNST - både jag och Axel älskar det programmet...

Det känns rätt så skönt att slänga sig i sängen och mysa ner sig med grabbarna. Imorgon har vi bokat biljetter till Bilar 2 så då åker vi till stan och går på BIO! De va länge sen sist, åh va kul det ska bli.

Nu säger jag tack å god natt och lovar att jag ska sova såååå sött - ALLT känns rätt fridfullt just nu! Saknar min älskling som fortfarande är på "luffen" men snart så kommer han hem igen!!

Natti natti.

Inga kommentarer: