tisdag 30 augusti 2011

Ett utbrott!

En dag kan verkligen innehålla allt. Det har min dag gjort... Vaknade rätt pigg efter en lååång natt... inte ofta jag går och lägger mig före 22.
Efter en liten omväg till Bjästa så kom jag på jobbet... morgonkaffe och lite funderingar över dagens upplägg... SEN fick jag träffa min gamla klassföreståndare från högstadiet - Ann-Sofie Eurenius... det va länge sen MEN hon kände igen mig direkt, kul!

Dagen förflöt bra och vid lunch drog jag på RUSTA för att införskaffa färg till Nisses rum...för andra gången frågar jag efter färgen men fick till svar av en trött, mycket trött personal - de ska stå på hyllan! Ja, fast det gör det inte sa jag, förra veckan sa ni att det skulle komma hem tills igår... PUST (från personalen) -då får jag väl ringa och höra om det ligger nån annanstans... (efter en stund kommer den trötta personal-kvinnan) Nä, det ha inte kommit och jag vet inte när heller.... PUST
Fantastisk med personal som kan va så sur... byt jobb vet ja´.
Alltså, ingen färg den här gången heller... beslutade mig för att göra ett besök på Beijer efter jobbet istället.

På väg tillbaka så står en bil parkerad vid Rådhuset... en man med inte allt för raska ben bär bord, på bord, på bord till släpvagnen... det tar tid... det kommer en bil bakom mig men efter några minuter backar den bilen och åker någon annanstans... jag väntar... å väntar - försöker få ögonkontakt med mannen... negativt!
Tillsist så kommer han ut med ett bord till, stänger åt släpvagnen och jag tror i min enfald att han ska åka därifrån... då har det hunnit komma två bilar bakom mig - en bil och en postbuss från andra hållet... Vad tror ni att gubben gör? Jo för nu har mannen blivit gubbe. Han går in mot Rådhuset igen. DÅ använder jag mitt enda vapen - Tuuuuuuuuuuuuuuuuutan på bilen.
Han titta upp och jag gör en min att han ska flytta på sig... han tittar helt oförstående på mig och går emot min bil.
-Du måste flytta på dig säger jag...
-Va??
-FLYTTA på dig.... vi kommer inte fram ser du väl!
-Ser du inte att jag håller på att lasta?! (säger han surt...) då brinner det i mitt huvud.
-FLYTTA PÅ DIG FÖR HELVETE (får man säga så?? Det vet jag inte men efter 10 minuters väntan så tror jag att man får det...)  Budskapet gick iaf fram... Gubben körde undan sin bil och alla vi fem som väntade kom fram. IDIOT!!
......
Efter jobbet köpte jag min färg och sen skulle jag möta upp på fotbollsmatchen i Billsta. Jag hade lite tid över så jag gjorde ett försök att hitta Camillas grav... och efter några varv på kyrkogården så hittade jag hennes sten. Vet inte varför men det kändes bra att veta vart den är...

Mot Billsta och fotboll - AIF va på bettet och va nära en vinst men matchen slutade 2 -2.

Vad jag reflekterat över flera gånger när vi är på hockey och fotboll. Nu träffar man alla som man själv gick i skola med. MEN när vi va i våra barns ålder upplevde man att mina och kompisarnas föräldrar va så gamla. Nu är ju alla föräldrar så unga... hm, om ni fattar hur jag menar. Man tycker nog inte själv att man är så gammal - å man är väl inte äldre än man känner sig.
.........

Oj, oj vilket långt inlägg det här blev men ibland blir det så!!

Natti natti!


3 kommentarer:

Maria Str sa...

Kram på dig Katrin

lantislygdman sa...

Jag vet!! Vi köper in hela RUSTA-butiken, flyttar den hit å du å jag blir chefer!! Sen anställer vi bara glada/trevliga personer..... :)

Frida sa...

Underbart inlägg. "flytta dig för helvete ".. :) ha det bra o lycka till m nisses rum. Kram