tisdag 16 augusti 2011

Ös-regn

Nu kommer regnet som inte kommit på hela sommaren... jäklar va det regnar.Nu är man i full gång med arbetet. Känns som man aldrig varit därifrån.
Det är kul med ett nytt kontor - fint och lite ovant. Idag har vi satt upp gardiner eller rättare sagt, chefen har strykit gardiner och jag har med min super Bosch skruvdragare satt upp miljoners gardinstänger, mätat, pluggat, skruvat, skruvat om... mätat för att va säker skruvat och givit mig själv ett nöjt leende när stång-f*n äntligen satt rakt... efter en fyra, fem stänger va man rätt säker!!
Vi klarade oss rätt så bra utan nån hjälp men när vi kom till att vi "gatt" böja ut såna där grejer som panelgardiner ska sitta i så gick vi "bet". Som tur va kom "stärkeste kärn" från Ström och likt Pippi Långstrump böjde han ut krokarna, Maria - de ä "käärn" din de!!

Ikväll har här varit fullt hus... ännu fullare va´re hos grannen... När det lugnat ner sig bå här å där så smög vi över med en liten födelsedags hälsning... tårta fick vi också... Nu ska det väl lugna sig med kalas för ett tag...

Imorgon är det en ledig dag, jag vet precis vad jag ska roa mig med men det säger jag inte förrän imorgon... man vet ju aldrig, det kan ju bli ändrade planer.

Bäst å gå å tvätta fötterna - ser ut som jag trampat i blåbär... Vad ni än gör, köp inte Docksta tofflor med svart mocka... eller jo, köp dem gärna men GÅ INTE I BLÖTT GRÄS ELLER I ÖS REGN - fötterna blir tok-blå och ser inte klok ut. Synd på så snygga och sköna skor.

Nu skulle man ha fått elda i en vedspis... de är mys de när det är ruggigt!! På tal om det, ingen som hittat en järnbit mellan Överhörnäs och Skorped... vi har nämnligen tappat en halvmåne-formad järnbit som passar till en vedspis... Jag vill såååå gärna ha tillbaka den men den ligger väl nånstans i ett dike och rostar MEN om Du hittar den så vet du vart den hör hemma!!

Natti natti!!

2 kommentarer:

Linn sa...

Hade jag bara haft en muffinsform hade jag använt den, för det har jag minsann sett på Leila Bakar ;) För snål för att köpa en..

Maria sa...

De e bra å ha stärke ärma på kärn