måndag 11 oktober 2010

Tyck synd om!

Idag vill jag att ALLA tycker synd om mig... Jag har dragit ut den där förbaskade visdomstanden. Jag klarde det till och med utan tårar i ögonen - fasen va tuff man börjar bli!

Dra ut en tand listan

  • Först gruva sig hela dagen
  • Bedöva
  • Dra ut
  • Blod-snusk fulla munnen
  • BETALA - kostar bara drygt 800 kr att få ut en tand!
  • Ingen mat
  • Ont... ja, lite iaf
  • Blodsmak utan att ha tränat....
Nu sitter jag och tycker synd om mig själv... har faktist läst en saga för barnen även om jag sluddrade lite...
Rickard är på hockeymöte...
Inatt kommer väl tandfeén och ger mig nåt fint...
Visst borde det väl vara så??!!
Hm, men vem är tanfeéns manliga motsvarighet?? Det kanske är
han som kommer på besök!
Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och kolla in shopping-ivern på Ullared...

Måste bara tillägga att jag berömde min tandläkare - Mikael Broman att han är den bästa... (Sa jag faktist åt honom också)
För det är han verkligen - jag som är så rädd blir helt lugn när han mixtrar med mina gaddar. Han har samma teknik som gamla distrikts vetrinären Tuhlin (som fanns för ca 100 år sen) De visslar och gnolar så patienterna blir lugna... Jag är lika lättlurad som ett gammalt sto! *Ha ha*


Passar väl på att skicka ett grattis på födelsedagen till "Stor hemmansägar'n Ditte som numera extraknäcker på Konsum som bröd-rådgivare....(på sin födelsedag till på köpet)
Han kan ju få vilken småbarnsmamma som helst att köpa en påse te-kakor till special-pirs... ha haaa Som sagt - va lättlurad man är!

1 kommentar:

annica lygdman sa...

Jag Tycker synd om dig!! Ogillar allt vad tandläkare gör.... Skulle lätt kunna byta ut garnityret mot Lös gaddar (känns e som iaf) BRA gjort Katrin...