onsdag 13 oktober 2010

Nu börjar vi snart närma oss

Förra året införde vi AFÅ - för den som har bra minne betyder det AdventsFörberedandeÅtgärder... ha haa... vilket roligt påhitt. Detta innebär alltså att alla skåpar och lådor ska få sig en genomgång... å hur kul är det när man är mitt i adventspysslet?! Alltså - vi börjar så smått att städa en låda eller skåp om dagen... så har man det gjort när det riktiga myset inträder. Det är inte så länge kvar till första advent... å imorgon kanske det kommer snö - !! BURR!!
Jag har börjat med en ytterst vanlig städning idag - tvättstugan formligen svämmade över när Rickard kom hem med sitt bohag från Norge... nu är jag snart ikapp så det ska nog bli en oplanerad låda också.

Rickard jobbar på i Docksta och Axel är i skolan. Det är alltså bara jag och Nils hemma idag. Vi ska åka ner och kolla till bygget senare idag när skolan är slut. Tur att vi fått låna Tommy Hellströms bil - hur skulle vi annars klarat oss. Det är ju hockeyträning kl 16.30 också... pussel pussel med tiden...

Nu måste jag jobba vidare...

Inga kommentarer: