söndag 17 oktober 2010

Tänt va´re där!

Då har hela den helgen också snart tagit slut... himmel va dagarna går. Rickard jobbar med taket i Docksta och jag och grabbarna va också ner dit igår. Städade och eldade upp en massa skräp, blir väldigt mycke små träbitar och sågspån när man bygger. Tur att man är en hängiven pyroman... ha haa... det är iaf inte det tråkigaste jag vet utan snarare tvärt om... Älskar att elda! Det gjorde även grabbarna. De jobbade som tusan och när man då har en så fin glöd måste man ju även grilla korv. KUL och hur härligt väder som helst. Så varmt att Axel till och med råkade elda upp sin mössa mitt i allt. Tur att det finns fler på lager!

Idag är det gått och trist men vad gör väl det... jag får ju vara inne och greja... har faktist blivit barnlös några timmar. De fick hänga med Robert till stan och vidare mot kusten för en inspektion. Linda jobbar idag och då kände jag att det kanske skulle passa med lite mat efter en hård arbetsdag!!

Så här puttarar det för fullt på spisen så jag ligger rätt bra till tidsmässigt.

Igår hade vi turen att få bli bjuden på mat på 10an... verkligen uppskattat när man varit ute och jobbat hela dagen och kommer hem som en trasa... frisk luft är verkligen tröttande!

Åter till grytorna...

Inga kommentarer: