söndag 3 oktober 2010

Riggat!

Nu är det verkligen höst. Fint men kallt och lite småruggigt. Det har varit en toppen helg. Fredagkväll fick vi mat och en underbar efterrätt på 10:an... Maria, du är en klippa på mat och godsaker!! Jag skjutsar dig gärna fler gånger om belöningen är en så härlig middag!
Gubbarna drog en sväng på Olympia och svängde sina lurviga till Torgny Melins medan jag och Anna pöste ner oss i soffan och såg en svensk film... mest för att kunna surra utan att tappa bort sig i handlingen.
Tiden går som vanligt fort när man har trevligt och jag masade mig upp till sängen vid halv 2 snåret.
Hann precis somna när sambon kom hem.

Lördag morgon blev som vanligt... nästan iaf. Frukost med famljen och dagens tidning... Bjöd över grannarna på kaffe för jag hade en hel plåt med snoddas och det är nämnligen Gulliks favorit kaka... han fick fika hur många han ville!!
Sen drog jag till 10:an och kryssade - dagen till ära hade vi förstärkning av fru Arvidsson. Klarade alla frågor utom en - den måste jag fördjupa mig lite i så det ska nog skickas in även denna vecka.

När jag kom hem så tog jag tag i lekrummet. Julen närmar sig och det är dags att kasta bort en massa gamla trasiga leksaker. Grabbarna va duktiga och hjälpte till så gott de kunde.

Sen blev det tacos och ishockey...

Idag har jag varit ute och plockat bort alla sommarens blomkrukor. Växthuset är tömt, studsmattan är inne så nu kan man säga att det är vintrat till viss del på den här gården.

Så är man då ensam igen - Rickard åkte just till Umeå airport för vidare färd mot Norge. Han blir borta bara fem dagar så han är ju snart hemma igen. MEN det är ju ändå tomt när han åker. Igår fick jag en Marabou chokladkaka av Rickard så den får jag väl tröstäta ikväll... stackars mig som är så ensam... hi hi.. Klarar mig nog. Jag har ju mina små grabbar som i och för sig just pös ut genom dörren.

Nå väl - summan av allt är att det varit en kanonhärlig helg. Har hunnit med en hel del, inget strul och inga större katastrofer - då får man väl vara nöjd. Vi har "riggat" för vintern - fattas bara vinterdäck på bilen så är vi redo för kung-bores antågande - även han gärna får vänta ett tag innan han gör entré.

Kramelikram!!

Inga kommentarer: