fredag 29 oktober 2010

Fredagsstök

Det finns inget härligare än fredagar... Massa kaffe från start och sen sätter man igång med sysslorna. Jag gillar att stöka på här hemma. Nu räcker det ju inte så lång stund sen man lagt var sak på sin plats... det går fort att allt är i en enda röra igen. Värsta stället är nog lekrummet. Just när man städat så är allt framme igen. Men det är väl därför man har lekrum. Dessa små leksaker har en förmåga att gå väldigt bra i trappor, hm... av någon underlig anledning så tar de sig hela vägen ner - helt själv... och väljer att bli liggandes i tv-rummet?! Mysko men så är det iaf.


Dagens AFÅ blev iaf lådorna i köket -ja, jag vet, det är en låda om dagen som gäller men va tusan - man missar ju några vissa dagar så även om det inte räknas som PLUS så är det de lådorna färre som är kvar.

Jag har även försökt att vintra till bloggen lite... blev inte riktigt som jag tänk men visst känns det lite mera vinter och det ska bli mera jul över hela bloggen bara det närmar sig...  Antalet dagar till jul krymper och jag känner att jag längtar mer än någonsin till julen - Jag säger som jag alltid brukar säga inför jul eller sommar - DET HÄR SKA BLI MIN BÄSTA JUL!!
Man kan ju alltid hoppas och göra sitt bästa för att det verkligen ska bli det... å det är ju tiden innan som är det verkliga myset!

Nu är det Halloween och det är ju inget man firar direkt... hittade den här gubben i tvättstugan så jag tänkte att han får väl titta fram några dagar bara för att....
Lite söt är den - tror att jag fick den av Världens Bästa Mia... för flera år sen.
Då va det en blomma i den men den är död sen länge så ett värmeljus får duga...

Snart kommer en liten skolkille hem - dagarna går kan man säga!

Inga kommentarer: