torsdag 22 december 2011

De ska va kallt den här dagen

Förra året va det riktigt burrigt den här dagen och idag när jag vaknade va det helt plötsligt -17 grader... man har ju nästan inte behövt motorvärmarsladden på hela vintern.

Idag blir det jullov för barnen och de va stiliga killar som drog iväg till skolan. Redan igår kväll höll Axel på att prova kläder som han skulle ha idag men inget va till belåtenhet... tur att jag hade några nya tröjor på lager. Hade tänkt slå in dem i ett paket men höll lite på dem - ibland är man klok.

Gud så skönt att slippa åka till stan idag. Jag är så nöjd över att kunna vara hemma. Tack vare mail och FB kan man sköta en hel del jobb - buffade på en cirkelledare alldeles nyss som glömt skicka sin lista... Perfekt.

Nu ska jag sätta mig med lite en kaffekopp, lite jobb och resten av dagen ska jag ägna mig åt hemmet och det kaos som är här. Det ska väl vara fint när det är jul. Granen ska in i garaget också, måste nog hämta in den redan nu så den sakta men säkert får vänja sig med husvärmen.
Ikväll kommer gubben hem och jag ska se på Jul-Lotta på Liseberg, Det är ett fullspäckat schema.

Bäst att sätta igång.

Inga kommentarer: