fredag 16 december 2011

Uppdatering!

Nu har det varit svajigt i både det ena och det andra. En vecka i strömlöst kaos...till och från.

Förra fredagen så försvann strömmen så där lagom vid lunchtid. Sen va den borta till lördagkväll. I stearinljusets sken, elverkets surrande och utan tv och internet, telefon och mobil har vi roat oss på bästa sätt.
Strömmen har kommit och gått och man törs inte planera nåt. Nu börjar det ordan upp sig som tur är och det är bara att hoppas att det fortsätter så här.
Nog vill man ha en vit jul men jag har hellre en grön jul än detta "buffer".
Det har varit dåligt med uppdateringar på bloggen men nu ska det väl bli bättre.

STEARINLJUSEN har mist sin charm på nåt sätt!!

Julen närmar sig och jag tror aldrig jag varit så dåligt rustad nåt år. Kände mig rätt så lugn efter onsdagens julklappsrunda i stan men nu börjar jag svikta i den känslan... måste sätta mig och fundera vad jag egentligen köpt eller snarare vad jag inte köpt.

Rickard har åkt iväg en sväng till grannlandet och kommer hem lagom med tomtens ankomst... nja, nån dag innan kommer han som tur är.

Igår va jag till bästa moster och färgade bort lite gråa strån, blev klippt av kusin Björn och fick en julkram av morbror Stefan... PETTERSSONS FRISERING - de är bästa friseringen!!

Idag är jag ledig och imorgon är det hockey för hela slanten.

Inte en julkaka bakad, inte mycket planerat och inte ett julstädat hus... Däremot har jag massor av TUNG snö framför dörren... gissa om jag ska ut och skotta bort skiten. Var är julefriden?  ERNST - på måndag smäller det!!

Jag ska knäppa lite kort också... våra tallar ser rät så kaotiska ut.

Dags att göra sig en resa på internet och kolla in nå sista klappar.  CDON - I love you!!

Inga kommentarer: