lördag 31 december 2011

Skål för det nya året?!

Rätt fantasilöst i rubrikerna på bloggarna idag... 99% har Gott nytt år eller så på engelska...
MEN det är ju så rätt ändå, för nu är det några timmar kvar på det här året. Jag känner alltid lite vemod med ett nytt år - fråga mig inte varför... imorgon är det en ny dag, en vanlig söndag, med eller utan huvudvärk... dålig smak i munnen eller inte.

Nyårs bjudning
Vi är bjudna tvärs över "lägdan" till familjen Öbergs. Blir säkert supertrevligt som alltid. Vi har en tradition att fira nyår tillsammans, tre familjer: Näsströms x 2 och Öbergs... vi går hus för hus, år för år.

Idag har barnen spelat hockey på plan och de höll ut rätt så länge än fast det kanske va lite bistert... inte superkallt men lite "snåigt".
Jag har ägnat mig åt strykhögen... nån ska väl göra det också.

Nu ska jag dra på lite smink, varmköra platt-tången, se till att mina små troll har nå kläder på kroppen... det stora trollet får klara sig själv.

Gott Nytt År alla glada... akta fingrar och annat som kan komma i närheten av raketer och smällare. Skjut med förstånd!!

Vi ses nästa år om jag inte får för mig att skicka nåt inlägg från mobilen... vilket är högst troligt!

Inga kommentarer: