onsdag 29 oktober 2008

Vi närmar oss Halloween...


...vilket är en helg, vilken som helst. Tror att jag ska gå till kyrkan nån gång under helgen, vill hedra minnet av Mocke, Morfar och Robin m fl.
Fick ett roligt mail för några dagar sedan men orkade inte skicka det vidare än fast jag skrattade gott. -Bjud inte dina pumpor på sprit, löd ämnes raden. Idag har jag fått samma mail fast från 4 olika så det snurra på kan man säga - utan min hjälp. Därför lägger jag pumpabilden i bloggen. VEM är det som hittar på allt??

Det blev en sen kväll innan jag va hemma. Satt med alliansgruppen och tittade på Kultur och fritids budget... Hm, ingen lätt nöt att knäcka. Vi ska göra besparingar men det är inte så enkelt att hitta sätt att göra det på. Jag brinner för landsbygden och givetvis folkbildningen. Vi är inga vinnare någonstans och jag hoppas att vi ska kunna sno lite pengar från stan den här gången.

Det tråkiga är att det aldrig finns några pengar att satsa på nya saker, uppmuntra de som jobbar ideellt. Det skärs ner hela tiden.

Nu måste jag sticka, har en liten kille som inte kan sova.


Natti natti

Inga kommentarer: