tisdag 28 oktober 2008

Första snön

När vi kom ut imorse singlade de första snöflingorna ner från himlen. Jag må vara en vinter allergiker men det är nåt visst med den första snön. Nu kom det inte 8miljoner flingor så nån vidare vinter blev det inte. Barnen jublade och sprang in på dagiset och ropade - DET SNÖAR UTE!!!
När jag åkte till jobbet fick jag lätt panik.... RIX FM lägger ju ner i Örnsköldsvik snart. Det känns fruktansvärt trist. Morgonzoo är ett helt underbart program, vad ska man då lyssna på när man åker till jobbet? VART lägger man in en protets. På Jobbet kan man lyssna på Webradion men vad ska man göra i bilen??
Idagens sändning gjorde Jan Bylund sin vanliga tisdags analys... jag skrattade för mig själv i bilen och jag hoppas att ingen såg mig. OM någon såg mig måste de tro att jag vunnit på lotto!
Han va så himla kul, pratade om vad man ska göra med folk som beter sig FEL... hur han nu kan avgöra vad som är rätt och fel. Missade du detta, gå in på länken och lyssna!
Nu ska jag se MoDos andra period och hoppas att det blir lite mål.
Inte långt idag men ändå ett inlägg!

2 kommentarer:

Emil sa...

Du måste ju naturligtvis börja lyssna på P3. Den bästa musiken och de skönaste människorna. Dessutom talar de om intressanta saker. Folkbildning, Katrin!

Katrin sa...

Man måste väl få ledigt från folkbildningen nån gång!!