onsdag 15 oktober 2008

Tiden går..


Nu har Rickard varit hemma i en vecka och jag har inte hunnit skriva en enda rad. Konstigt. En vuxen mer i familjen och då räcker tiden inte till... hur funkar det??
Kanske är det så att när han är borta är det två som ska ha service - nu är det tre!!!
Men en summering av veckan är;
I lördags blev de sista timmerstockarna barkade, nu kan bygget börja när som helst bara tomten blir klar. Som vanligt en mysig dag i grusgropen med utemat och eldning. Vi avslutade med middag hos oss, Anna och jag lagade mat till ett helt kompani! Jättetrevligt

Måndagen startade med besök av en stor grävare.... Vi har bytt avlopp - oj va skoj - lerigt överallt. Det tog tre dagar men nu är vi iaf klara.

Idag har vi varit på kalas hos Isak - tårta, kaffe och lite skvaller -Perfekt! Det kom på tal att en tjej som bott här i byn tidigare har en blogg, skriver om sig själv och sin man och barn - Åh det va värst... jasså har hon det... oj HAR HON??? Rätt intressant att höra vad de sa. Hm,,, jag har ju också en blogg, absolut inte för att man har nåt viktigt att skriva eller för att göra sig speciell. Man kan ju välja vad man skriver, min är ju inte så jättespännande, med en massa smaskiga detaljer.... jag är nog inte sån. (Har inget super detaljrikt, smaskigt skandalliv, skulle kanske få upp besöksantalet då) Man skriver ju mest en massa strunt men jag sa inget om min blogg.... skulle ju bli en sån himla rusning hit då!? De får nog hitta hit av egen kraft. Man måste jobba lite för att få veta saker eller hur?
Jag tänkter på ett annat sätt numera
På nåt vis så snappar jag upp olika "säg" varje dag sedan jag startade bloggen. Vissa kommer jag ihåg andra är som bortblåsta när jag sitter vid datorn och ska skriva. Idag kom ett som fastnade och som man kan fundera över. "Att finnas och synas" Vad är rätt, vad är fel och vad är fantasi???
Som jag skrev tidigare så lyssnar jag just nu på Liza Marklunds nya bok - En plats i solen. Rollkaraktären Annica Bengtzons dotter sa nåt bra i dagens kapitel - Jesus syns inte men finns, Tomten syns men finns inte.... Ja hur förklarar man saker för barn så att de förstår och tror på oss vuxna. Nåt att ta upp på söndagskolan kanske.
Imorgon tar jag sista arbetsdagen för den här veckan. Det är verkligen fullt upp på jobbet men det börjar bli ljusare på nåt vis. Enda problemet just nu är att vi måste starta en massa studiecirklar och kurser om vi ska nå budgeterade mål.... HUR undrar jag men det är bara att kämpa på!
Nu har jag dövat mitt enormt dåliga samvete. Att skriva på bloggen är som ett gift, jag har alltså varit på avvänjning en vecka men nu är jag tillbaka igen.
Nu ska jag se på Bonde söker fru. Ikvällens avsnitt är det speed date, åh vad kul å se om det säger klick direkt för nån. Har spelat in det eftersom barnen skulle se Karlsson på taket prick kl 20.00 Å andra sidan får jag se det i lugn och ro.

Ha re bra

Inga kommentarer: