fredag 24 oktober 2008

Fair play...och fredagsmys


Nu blir jag nästan blyg. Fler och fler läser min blogg, Wow... det är rätt så häftigt men samtidigt vet man inte om man skriver för mycket eller fel. Men å andra sidan är det ju det man vill också. Annars hade jag lika gärna kunnat skriva i en dagbok med guldlås som man hade som 14-åring. Totalt inbrottsäker eller hur det va´. Minns att jag tjyvläste en nära släktings dagbok en gång men efter det så fick jag så dåligt samvete så jag gjorde aldrig om det.

Som en liten ledtråd lägger jag in en talande bild och hälsar den nye läsaren välkommen... håll till godo, rätt som det är kommer nåt avslöjande, ha haaa.

Ikväll har jag varit på Skorpeds SK:s planeringsmöte. Först fick vi en genomgång om allFair , - idrottsetik för ledare, föräldrar och utövare. Ett bra koncept och synsätt men som känns självklart i Skorped. SSK hade också tagit fram ett eget fair play dokument som klubbens medlemmar ska följa.

Mitt uppdrag i SSK är valberedning. Tycker att vi just va klara med arbetet för 2008 men nu är det dags igen!

En trevlig kväll som jag inte räknat med att jag skulle kunna delta på MEN i denna fantasiska by löser sig barnvaktsbekymren lätt över en kaffe kopp eller fem.... Martin och Lisa med syskon kom i samlad trupp och ställde upp några timmar. PERFEKT! Barnen älskar dem och va överförtjusta att få dessa personer som kvällens sällskap.


Jag bullade upp med OLW i olika former, GODIS... å nåt att dricka. Kvällen gjorde sig själv. Nisse somnade på soffan på fem sekunder. Helt utmattade efter en toppenfredagskväll.



Nu laddar jag inför lördag. Det jag inte hann med idag ska jag försöka göra imorgon... ops hur det nu ska gå. Hade planerat att köra in ved, tvätta och städa bilen, sätta upp nya gardiner i sovrummet.... som sagt, jag gör det imorr´n.


Ska också försöka ta lite roliga höstbilder som jag kan lägga in här. Har varit dåligt med foton ett tag. Inget fantastiskt inlägg idag men sånt är livet. Kanske blir det roligare imorrn!

Sov gott för det tänker jag göra!

Inga kommentarer: