söndag 26 augusti 2012

Trevligt i Skorped!

Helg är alltid trevligt. Särskilt när allt ÄR trevligt. Än fast det är höst så är det fint väder, rätt varmt på dagarna. IGÅR va det dags att SKRAPA RUTORNA... redan?? Lite väl tidigt om nån frågar mig.

Jag skjutsade barnen till Uberg igår och med mig hem fick jag nybakt tunnbröd - vilket lyx. Ensam hemma tog jag mig en tur till skogen för att kolla läget med lingon och svamp... Plockade inget men såg att lingonen va på gång.

Följde med Anita till Stugusjön och plockade vinbär. En stilla dag som va rätt lång och helt underbar.

Hade lovat grabbarna att vi skulle gå på STATION på kvällen. Kul att det finns ett "inneställe" i Skorped. Det va full rulle när vi kom. Många glada människor som drack kaffe, åt hamburgare och unnade sig en öl. Det är verkligen trevligt i Skorped. Vilket lyft för byn med pub/cafét.

Vi gick hem vid 22 tiden och hoppade i säng med en fräsch film... Kvarteret Skatan reser till Laholm. Va väl si så där men kan nog bli bättre om man ser den några gånger.
---------------------

Nu har jag packat barnens väskor inför veckan - det ska visst bli UTEVECKA. Det innebär kåsa, tallrik och bestick ... å så regnkläder... Ska kolla opp stövelfronten också - är väl för små om jag får gissa rätt. Mina barn är inga älskare av stövlar vilket oftast innebär - nya stövlar, aldrig använda men för små!
Hoppas att de har tur med vädret - uteaktiviteter är så mycket roligare i solsken.
-------------------

Själv så drar jag iväg på jobbet imorgon - en hel vecka sen jag va på kontoret. Blev en lite annorlunda vecka med VAB och en sväng till Sollefteåkontoret.
Men än är det söndag - har inget direkt på schemat om jag undviker att gå en trappa upp... där ser det ut som någon smällt en bomb. Madrasser och täcken i en enda röra. Känns som att jag har ett uppdrag att utföra där.

Inga kommentarer: