torsdag 30 augusti 2012

Bi-bi-billigt!

Idag gjorde jag en återlämnings runda på stan - Felköp på KappAhl = åter!! Stövel-eländet= åter! Sen va jag klar... skulle gå en sväng och kolla på Clas Olson... men hade inget särskilt ärende. DÅ träffade jag på min kompis Mia som jag träffar på tok för sällan - tur att det finns telefoner!! Stannade och surrade en stund och så skulle vi åt olika håll...?? Fast jag hade ju inget direkt ärende... SÅ jag tog tillfället att få surra ännu mera med henne - slog följe med henne resten av lunchen... KUL!! Tack för en trevlig lunch... utan mat-bara prat.
Hann tillbaka på jobbet och vräkte i mig matlådan... jobbade och drog hem.

Dagens middag blev "plättar" skulle koka potatis men kände inte för det så kan det bli... Middag blev det iaf.
Tog en sväng på Konsum - En sväng på Bibblan och hämtade hem ett lass med böcker.
Du som inte besöker bibblan så ofta - här ska du få ett tips:

Gå in på Adlibris eller nån annan boksajt  - kolla vilka nya böcker som finns... eller gamla för den delen. Gå in på http://www.ornskoldsvik.se/bibliotek kolla om böckerna finns på nåt bibliotek i kommunen - reservera dem till Skorpeds bibliotek - å har man tur så finns böcker här redan nästa vecka. Jag har beställt massor av nya, svindyra böcker - Det är hur bra som helst. Många dyra böcker är rent ut sagt skitdåliga och då är det ju synd om man har köpt dem.
Senast beställde jag systrarna Sydows bok... helt okej, men jag har även beställt Systrarna Eisenmans mingelmat - bra men ändå inte - lite väl komplicerad för min smak.. Bra - då vet jag vilka böcker jag vill ha och inte vill ha.
Nästa gång det blippar till i min mobil från bibblan så hoppas jag att jag ska få den nya PETTSON BOKEN -
Findus flyttar ut
Åh, va jag längtar...

Jag har sagt det förr och säger det igen - Gör ett besök på bibblan - skulle verkligen vara jättetrist om den servicen försvann - ikväll bjöds det även på godis och frukt...

Det småregnade lite men Axel och jag hade bestämt att vi skulle springa ikväll så det va bara att byta om och ge oss iväg. Kom hem, duschade och såg på Robinson... Imorgon så är det en ledig dag - har lite på jox på schemat, ska iväg till Bjästa och klippa oss och sen vidare mot flyget...

Jag ska även slinka in på KVANTUM - va med i nån tävling på FB och idag så kom mitt namn upp att jag hade vunnit en kartong med KRÄFTOR!! (Grattis till mig)  Det va inte dåligt. Jag tackar och tar emot. Att jag däremot väljer att handla all annan mat på Konsum i Skorped behöver ju inte de få veta.

Nu är det tack å gonatt i det här huset. Är lite sur över att jag inte har nån ljudbok. Vet inte om jag ska slå mig på MONS KALLENTOFT eller ANNA JANSSON - måste nog botanisera i mina gömmor och se vad jag kan erbjuda mig själv.

Nej, bäst att gå och lägga sig - har en konstig känsla i magen - typ magkatarr... så dumt... å jag vet faktist inte varför heller... Lite sömn så går det nog över annars så blir det att kurera sig med lingon... de hörs va bra och vilken tur att det är höst - det finns gott om bär :-)

Ha ha, sitter och läser igenom inlägget innan det ska publiceras... vilken billig dag det blev - pengar tillbaka på återköpen, inget handlande på lunchen, medhavd matlåda, lånade böcker och ett paket gratis kräftor... Nåväl, 29 spänn fick jag ge för 3L mjölk men de va´re värt! Jag hade till och med tagit med mig en tygkasse till affärn... "Husmor håller budgeten"

Natti natti

Inga kommentarer: