onsdag 29 augusti 2012

Storkok hör hösten till...

Idag har jag botaniserat i frysen. Hittade några grytbitar och en liten stek som jag skar upp... nu blir det älgkött för hela slanten. Det puttrar i flera grytor på spisen.
Det passar bra en ledig och regnig dag. Vem hinner steka kött när man varit på jobbet och vill ha mat direkt? Nä nu har jag laddat så det finns mat i flera dagar.

Visste ni föresten att det går att köpa coops-matlåda på Konsum i Skorped? Bara att gå in på coop.se och beställa vad man vill ha och för hur många.

Jag har inte bestämt mig än om jag ska slå mig på mat-kartongen, ska fundera lite. Nu är jag ju inne på Katrins-frysbox-middag - äta det som finns... undra hur länge man skulle överleva bara på det man har i sina gömmor. Skulle helt klart va intressant att testa men gud så tråkigt... tänk om man är sugen på nåt helt annat?!

Tjoflöjt... nu ska jag ta mig lite kaffe på maten och njuta av livet!

Inga kommentarer: