måndag 13 augusti 2012

Hockeyskola

Den här veckan är Axel på hockeyskola. Det va en något spänd kille igårkväll. Ena stunden glad nästa mycket fundersam. Han till och med satte sig och myste i mitt knä. Mammas famn är fin att finna när något känns spännande.
Idag är det ju också Axels rätta födelsedag. Vi firade igårkväll på altanen med skumpan han fick på kalaset. En stor flaska MAGNUM-bubbel.

Det är inte lätt att vara 9 år - tycks va ganska så stor... när man är med dem man känner. MEN att klara sig själv med att knyta skridskor, träningsskor och annat... Å det värsta av allt, inte veta vad som ska hända.
Där är Axel en kopia av mig. Jag är också pirrig när jag inte har full kontroll över vad som ska hända.

Tur att han har sin lagkompis Erik med sig. Jag hoppas att grabbarna har roligt på hockeyskolan och att en viss Mr Hedman dyker upp nån dag.

Jag blev lite full i skratt när jag läste en annan mamma som skrev på fb att hennes pojke va tårögd när hon lämnade honom på hans hockeyskola... HÄRLIGT att det finns fler. Man tror att man är ensam om att ha en pojke som är lite "fjaskig" MEN det är ju helt naturligt... Alla är inte så tuff som de ser ut på ytan. 
När hockeyskolan är slut för veckan så hoppas jag att Axel och jag ska få fara en sväng å fiska... Han fick ett nytt fiskespö i lördags så det vore väl på tiden att vi kom oss iväg på en tur...
Att det ska vara så svårt att ge sig iväg å fiska - världens bästa och billigaste nöje...

Bäst att försöka göra nåt nyttigt - Detta är sista semester och sommarlovsveckan...

Inga kommentarer: