tisdag 22 maj 2012

Tisdags tramp

Ikväll cyklade vi till Bränna som så många andra gjort. Det va många som va där och fikade. Några hade tur i lotteriet... Jag vann ingenting men jag fick en trevlig kväll - TACK gärna för mig, det räcker gott!

Det är kyligt i luften men jag hoppas på sol imorgon när jag är ledig. Har massor på schemat - både ute och inne. Tror jag ska börja dagen med en promenad...

På dagens lunch gjorde jag några ärenden på stan, ryckte in två par skor på Din Sko - 100 kr i rabatt! Jag har inte testat dem klart än men jag ska prov-gå lite här hemma så jag känner hur de är.
Det är ju sommar snart å då kan man ju inte vara skolös även om det är det skönaste att gå barfota.

-----------------------------

Det finns en bok som heter Varför växer gräset... den brukar jag titta i ibland. Där står många kloka ord och idag fastnade jag för just denna...

Tio budord för ett rikare liv

Nedanstående tio budord kommer från ett urklipp ur tidning från 1970-talet. Håll till godo!

1.Gå barfota så ofta du kan

2.Stanna alltid upp njut när du kommer ur liften på fjället.

3.Krama någon minst gem gånger om dagen.

4.Tala om för dina vänner att du älskar dem.

5.Skrapa ur det sista ur såskoppen med en slickepott.

6.Stå minst fem minuter framför spegeln varje dag tyck om dig själv.

7.Ta en annan väg till jobbet ibland.

8.Umgås mer med din mormor.

9.Sitt tyst för dig själv tjugo minuter om dagen.

10. Bada naken på sommaren.
 
Klok eller hur?! Det är de små stunderna som ger livskvalitet - det är bara så lätt att glömma!
 
Kram kram!
 
 
 

Inga kommentarer: