tisdag 1 maj 2012

Sköna Maj...

Så kliver vi med raska steg in i vårmånaden Maj. Härligt. Solen skiner och det blåser rätt så friskt ute. Barnen smäller upp de sista smällarna och jag minns hur 1a maj va för mig när jag var barn.

Då gjorde man sig en tur till gårdagens brasa som fortfarande pyrde... tände på de sista av smällarna. Det va roligt att fortsätta eldandet - å det fick man... trygga föräldrar! Jag har gillat att elda hela mitt liv verkar det som.
Tur att smällarna idag inte är lika "farliga" som de va förr... nu fräser de mest - DÅ small det rejält - 1-öres, chinapuff och allt va de va.

När jag blev äldre så va första maj nåt helt annat... man funderade på gårdagen och vad som hände... Vi höll till på Moliden - var partajar man nuförtiden??
Man åt årets första mjukglass -gjorde sig ett besök till Åhlens garaget och kollade in raggarbilar.

Jag har än så länge hållt mig inne - strykit lite, druckit kaffe och funderar på vad jag ska göra här näst... har lite sy-projekt kvar men överväger om jag ska gå ut istället. Det är ju som sagt sol.

Sorterade lite post och såg att Eon skickat två räkningar - en på stugan och en på Skorped... å dessa räkningar... MEN så när jag öppnade kuverten så va det lön för DECEMER-strömavbrotten. Så fantastiskt... lite lön för stearinljus, elverk och batterier...
Man ska inte döma hunden efter håret... Ett Eon kuvert behöver inte betyda räkning alltså!

Nej, jag ska gå ut i friska luften - eller krutröksluften... tittar jag ut genom fönstret så ligger det en grå dimma över hela gårdsplanen. Kul!!

Å så till sist... TACK Kristoffer Arvidsson för ett jättefint vårtal!! Bra jobbat!

Inga kommentarer: