måndag 14 maj 2012

Svajigt bloggande

Det är si så där med bloggandet... jag skyller på lite av varje. Hinner inte skriva så mycket, några korta mobilinlägg är väl vad den senaste tiden bjudit på.

Här har vi mest hållit på med att tömma uthuset - skräp, skort och en massa skit som bara står och inte används.
Våren låter vänta på sig eller så är det just så här våren är... iskall och blåsig. Trots det har vi motionerat rätt så bra den sista tiden - det tar också en massa tid.
När man gör en massa saker ute så hinner man inte med det som ska göras inne... allt växer i stora berg, tvätt, disk och damm för att inte tala om GRUS!!!

Helgen som varit
Rätt lugn och stilla - lika händelselös som alla andra helger men ändå härlig och händelserik på nåt vis??!! Motsägelsefullt? Ja, kanske men jag kan inte förklara på nåt annat sätt.

Igår gjorde vi ett besök till kyrkan och deltog i barn och ungdomsverksamhetens avslutning. Tusen tack till alla ledare i BAPTISTKYRKAN som gör ett super-jobb med alla barn i Skorped. Ni ger dem en massa roliga upplevelser, pyssel och kloka ord på vägen!! Nu ser vi fram emot sommarens höjdpunkt - HARPSJÖLÄGRET!! Jag tror att jag längtar minst lika mycket som barnen!

Idag kom återvinningsflaken till Skorped - perfekt. Jag har kört tre vändor med skräp. Farfar har varit här och kört två fullproppade släpvagnar. Jag fattar inte vart allt rat kommer ifrån.

Det finns fortfarande lite grejer kvar som inte får plats i vårt hus... de tänkte jag bjuda ut till en billig peng på bygdegårdens loppis till helgen.

IKVÄLL gick vi man ur huse för att hitta en lösning på SKOLANS framtid - Det va verkligen god uppslutning och bara det gör att man blir glad. Det finns en härlig VI-KÄNSLA i byn. Många fina idéer och känslor om framtidstro.
Birger och Nicke höll i mötet på ett strålande sätt... 7 grupper jobbade hårt under en halvtimme... Vi satt lite här och där och gned våra grå... Grupp sex - höll till i biblioteket.... ?? Själv deltog jag i grupp 3...  ha haaa...

Det va ett bra möte och jag tror att vi har en strålande framtid här i Skorped!

Imorgon drar jag till Härnösand och träffar några kollegor - det ska bli kul. Jag ska även träffa min chef för ett medarbetarsamtal.

Imorgon kväll startar TISDAGS CYKLINGEN - på med mössa och långkalsonger - hoppa upp på cykeln och gör ett besök på BRÄNNA - delta i lotteriet och köp fika. Det är kanske enda sättet att få nån fart på våren.

Detta blev ett långt inlägg och en summering av det som snurrar i huvudet just nu - Jag skulle tro att uppdateringarna bli något bättre nu när Rickard är i Norge igen... det brukar vara så.

Dags att gå och lägga sig - jag känner mig rätt trött och dessutom så börjar det att klia i mina ögon... kallt nog är det men det knoppas i träden lika fullt - fy för pollen!!

Inga kommentarer: