onsdag 30 maj 2012

Städning för hela slanten!

Tänk va kul man kan ha en ledig dag. Jag har roat mig med att städa övervåningen. Började med Axel rum... många små prylar på väldigt många ställen. Vidare in på Nisses rum - samma där + 1 miljon mjukisdjur.
Det fick så fint på sina rum så det inspirerade mig att fortsätta på lekrummet. Även där fanns det massor med prylar, papperslappar, legobitar å damm... Jag tog rum för rum, jag kan erkänna att det fanns även damm under min säng... å på toan... Va väl bara gästrummet som va något så när trevligt. FAST nu är alla rum fina och dammfria! Jag har till och med putsat alla fönster och bytt gardiner på vissa ställen.

När jag ändå va i farten så gjorde jag en snabb dragning med dammsugaren även på nedervåningen. En dag i städandets tecken...
Rätt kul... det blir ju så bra när alla prylar kommer på plats! Det värsta när man städar är att mitt i alltihopa måste man laga mat... något inpå men jag gjorde iaf en näringsriktig middag, potatis, köttfärslimpa, vitkålssallad och en god gräddig sås.
Nu är det kväll i huset, imorgon är det jobb igen...

Ska bli trevligt att krypa ner i en renbäddad säng!

Natti natti!!

Inga kommentarer: