onsdag 23 maj 2012

Dagens våga fråga

RIXfms Dagens våga fråga: Får man som minderårig köpa alkoholfria varor på systembolaget??

Jag fick en kul påminnelse från 1986 -  Jag gick alltså i 6an.
Jag och min bästa kompis Camilla skulle göra en heldag på stan och hon fick en snilleblixt. Vi ska in på alla affärer på hela stan, spelar ingen roll va de säljer men in ska vi...
Hon började lista alla butiker - Även systembolaget. Men dit kan vi inte gå sa jag. Det kan vi visst sa C. Vi köper ett alkoholfritt vin. Sagt å gjort. In på bolaget och köpte ett surt vin för 39 kr. Det var när man köpte produkterna över disk... Ingen vidare vin-upplevelse men däremot skrattade vi gott åt hela histiorien. Kassörskan tittade på oss lite konstigt.
Vi höll oss till listan - alla butiker besöktes... å förmodligen hade C inte en spänn kvar när vi åkte hem.

Inga kommentarer: