måndag 19 mars 2012

Tvärtomhållet

Ha ha, vilken underlig rubrik... men jag kom inte på nåt och så dök just det ordet upp i huvudet... å med lite funderade så kanske det inte va så dumt ändå...
Tärtomhållet är ju åt ett håll fast åt ett annat... Man är nog lite käringa mot strömmen kanske.

------------------------
Nu har jag suttit och läst några bloggar som handlar om Norrland. Det är härligt att det finns engagerade människor.
Jag pratade med kommunalrådet idag... Jag tycker  att det är för blekt och för dålig debatt om det som händer omkring oss. Det kommer hot från olika håll, lägg ner här och avveckla där... Satsa i centrum... herre gud vad det byggs hyreshus mitt i stan.
VÄGEN HEM
 - Det är hit man kommer när man kommer
hem...
Det finns bara ett problem - ALLA VILL INTE BO I STAN... visst, man gör som man vill - alltså - det finns folk som vill bo fem mil från stan också... Japp, vi finns... Vi är helt vanliga... Ser ut som folk gör mest...
Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen. HUR ska någon våga satsa på en framtid på landsbygden om allt avvecklas??  Jag hoppas att det är som Emil Källström skriver - Återtåget till Norrland... Det är jag först att skriva under på. MEN då måste det till några löften som gör att vi kan bo och känna oss trygga här.

Jag ser med spänning på framtiden!!
-------------------------

För övrigt så har det varit en bra dag... jag har tömt mig själv på några rör blod - måste ju få nåt svar på varför febern aldrig släpper. Man blir nästan lite orolig. Det togs en himla massa prover iaf  Jag är tydligen lagom lång, lagom tjock, har bra blod, lågt blodtryck och en massa andra "bra att veta" saker. (samma som när man besiktar bilen) Fick inget som jag skulle åtgärda till nästa kontroll... Det kommer några fler svar framöver också... Jag hoppas att allt är bra men å andra sidan vill jag veta varför jag är så trött och orkeslös...

Appropå trött, dags att gå och lägga sig. Dagen är slut... hockeyback och underställ packade. Matdosor gjorda åt grabbarna. Farfar är redo att skjutsa trollen på årets sista träning. Vi är redo för en ny dag.

Tänk att vi fick gå på kalas även idag... det är då ingen brist på tårt ätning så här års.

God natt

Lyssna å njut...

1 kommentar:

lantislygdman sa...

Huvva! Den där febern verka va långvarig....Hoppas på bättring :))