torsdag 1 mars 2012

Nu bryter det ut!

Jag har gått med feber från och till i tre veckor... less... kom hem idag och kände mig risig, feber igen... Nu känner jag förkylningen krypa fram... atschooooooooooo prosit... Nu kanske det bryter ut på riktigt och det är ju det bästa så man blir kvitt eländet nån gång. Blir en kväll under filten, Modo match och en tidig kväll med en alvedon... Då vaknar jag nog upp pigg som en mört...
Hatar att vara sjuk men än'te värre än så här så ska det nog gå bra. Vi ska ju inte till Solberg förrän till veckan och då är jag laddad med ny energi.

Tror jag ska ta lite varmt kaffe för min jobbiga hosta.

--------------
För övrigt har det varit en bra dag. Kul dag på jobbet med massor att göra, kul besök av kollega från Sundsvall...  Kul promenad på lunchen... köpte lite trevligheter inför kommande vecka...
Har fixat annonsen för MACKEN i Skorped - årsstämmodax, 18/3 kl . 18.00 på Bygdegården!!

Fick en jättefin tulpanbukett av min arbetskamrat... jag har tur jag! Tack för det Vivi.

Det är vår i luften - Mars är nåt magiskt... men vad som hänt med vägen in mot byn kan man fundera över - det är inte en väg iaf. Känns som man kör på ett skoterspår eller nåt. Snön har blivit en blöt slem... som sagt, våren är på väg även om det kan komma ett och annat bakslag.

Nu är orken slut... lägger mig och tar det lugnt... ber en stilla bön till dammråttorna att gå och gömma sig tills jag fått nya krafter - då tar jag upp kampen!
-------------

Inga kommentarer: