fredag 2 mars 2012

Mjuk...

Här är det soffläge som gäller. Har inte orkat göra nåt idag... legat hela dagen och sett på gamla tv-program som jag missat. Hittade ett som jag blev riktigt förtjust i - Kanal5:s TUNNELBANAN hur bra dolumentär som helst...

Jag har som sagt inte orkat mycket. Skickade barnen på skolan och sen däckade jag totalt. Kl 10 ringde telefonen - Skolsköterskan... ops, jag hade en träff med henne idag - hade jag totalt glömt bort. Nåväl, fick en ny tid... ingen fara skedd.

Masade mig iväg på skolan med paket till kalaset som grabbarna skulle på. Hämtade hem skidor och pjäxor... åh, vilken pärs... Fick besök av farmor... drack lite kaffe... fick ännu mera besök - Lars från Djupsjö tittade in, det va kul, synd att jag va så förkyld. Men vi fick en härlig pratstund och vi ses snart igen... det börjar närma sig april!!

Hämtade hem grabbarna från S Mosjö - åkte och handlade och däckade i soffan igen... jag är helt slut på.
Nu är det operation BLI FRISK - Fy vva trist det är att vara sjuk!

Förkylning från hell... Om ni träffar på mina baciller - ta en omväg... håll andan... ta motgift!

Jag lutar mig tillbaka i soffan igen - borde gå och duscha - måste ladda lite energi för det - känns som en utmaning att ta sig upp för trappan.

2 kommentarer:

Janet sa...

Vet hur det är att inte orka nåt, men hoppas att du krya på dig till eran resa! Martin hälsar att Te med wiskey i gör susen! Kram

Janet sa...

Vet hur det är att inte orka nåt, men hoppas att du krya på dig till eran resa! Martin hälsar att Te med wiskey i gör susen! Kram