torsdag 15 mars 2012

Kladdigt

Ikväll har vi haft en riktig "göra ingenting" kväll. Röjde undan lite efter middagen som bestod av uppstekt potatis och korv... Sen drog vi iväg på Bibilioteket - tog med oss farmor... satt och surrade och grabbarna köpte sig en kopp choklad... Vilket bra bibliotek vi har. Lånade lite böcker och for hem och åt kladdkaka tillsammans med Anna, Ida och farmor. Mera surr och många skratt. En störtskön kväll! Kanske inte så nyttigt men nyttigt för själen att umgås och ha trevligt!!

Boka in nästa torsdagkväll - då är det en happening på bibblan... ost å kex buffé... Gör ett besök - det är ett billigt nöje.

Har ni kännt att det doftar vår ute?? Det är en sån härlig känsla... man vet att nu går det bara åt ett håll - soligt, varmt och grönt!! Bästa årstiden för man har det bästa framför sig.

--------------------------------

Dagens lunch irritation!

Vart har servicen tagit vägen? Jag knallade in på Expert idag - skulle köpa ett minneskort till min filmkamera... i butiken stod en kvinna med torgvantar på sig... måste vara en frusen kvinna... När jag plockade fram kameran som jag köpt i samma butik blev hon som ett frågetecken... - Jahaa du, undra vilket minneskort man ska ha till den där... knapperi knappera på datorn... ett ännu större frågetecken... plockade fram ett minneskort för 999 kr - Det här kanske kan passa, men det är ju inte säkert... hmmm, svårt de här... knappper, knapper knapper... oj oj... där frös visst datorn... nu ska vi se... jahaa du... undra just .... Jag är nog inte så bra på sånt här...
Vaaaa??!! Hur kan man ställa en helt okunnig person i kassan?? Mitt svar till kvinnan va bara att jag får väl gå hem och läsa i bruksanvisningen och se om jag kan hitta svaret där...
- Ja, gör det du, så kanske nån annan kan hjälpa dig nästa gång du kommer hit.
Känns det som jag tänker besöka samma butik igen?? Knappast - Jag får nog lösa det där själv på nåt vis  - finns väl nån internetbutik med bättre pris och hjälpen torde ju inte vara sämre...
--------------------------------

Helgen är här... jag tror på sol och en härlig helg. Har massor som jag tänker göra här hemma - Det känns betydligt bättre nu när jag inte har feber varenda dag. Orken smyger sig sakta men säkert tillbaka...
Imorgon blir det VÅR i mitt kök... tror jag iaf.

Inga kommentarer: