tisdag 9 november 2010

YES! YES! YES!....

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Nu fungerar både dator och nät. Allt är som vanligt och jag kan luta mig tillbaka i soffan och surfa, blogga och göra precis det jag är van vid... utan dator stannar hela världen på nåt vis... visst är det väl konstigt vad man kan vänja sig vid vissa saker.
En annan sak... hm, sak å sak... man kan vänja sig vid är att jag har fått ha Rickard hemma rätt så länge... nja, han sitter ju inte fast kedjad vid köksbordet direkt men han dyker ju upp här rätt ofta iaf...
Nu skulle den idyllen just ta slut - han skulle iväg till sitt nya jobb imorgon... i 28 dagar. Låter som en hel evighet men det ska man väl överleva. Dagarna och veckorna går ju så fort på nåt vis. Nu blev det inte så - jag får ha honom hemma några veckor till - JIPPI! Det känns bra men baksidan på detta jippi är att han inte kommer att vara hemma över jul...
SÅ vad brukar man säga - hur man än vänder och vrider sig så har man rumpan bak... eller om smörgåsen likt ska falla ner i pottan så nog fan hamnar smöret ner...!!?? (vem kom på just det talesättet??)

Det känns iaf fantastiskt att få skriva som vanligt igen. Efter en veckas ledighet så är det fullt upp på jobbet. Jag har även fått några nya arbetsuppgifter.... jag ska jobba som cirkelledare på torsdag - spännande. Jag har även fått ett annat trevligt uppdrag. Jag och Pär ska jobba fram en Lokal utvecklingsplan för Skorped. Ett rätt stort jobb men kul ändå... och särskilt när man får vara två som kan slå sina "kloka" ihop.

Ja, det händer grejer kan man säga... men allt kan ju inte avslöjas här och nu.
Imorgon är jag ledig men måste jobba lite ändå. Jag har smygit med mig lite jobb hem och måste även förbereda torsdagens kurs... Helt plötsligt känns det som om jag fick väldigt mycke tid över eftersom Rickard är hemma och kan ta hockey-skjutsningen imorgon...

Blir nog lite AFÅ imorgon också... har några skåpar kvar i köket så de ska jag väl gå igenom också. Måste nog kolla igenom lite julmusik också... har hört att det ska komma en ny trevlig julskiva med Sonja Alden, Sanna Nielsen mfl... måste nog skaffa den - kan ju inte vara annat än bra!
Till helgen är det STORA GRANHUGGAR-DAGEN!  Nu ska vi hugga gran Ja´, Nu ska vi hugga gran Jaa`


Julen är en härlig tid - jag längtar - nån som inte förstått det??  Vi har redan prövat glögg och pepparkakor med ädelost... måste ju kolla så det smakar lika gott som det alltid gör...

Det är ju även hög tid att börja plita ihop önskelistorna.... Tomten kanske är särskilt snäll i år....

Kramelikram!!

Inga kommentarer: