fredag 19 november 2010

Inkräktaren är död!

Vaknade till ett KNÄPP... Antog vad som hänt och somnade gott om igen... Tills jag vaknade av att det kliade på hela kroppen... måste ha varit dundermedlet jag duschade i häromdagen... luktade mer sprit än duschcreme. Gick ner och kikade in i tv-rummet och där låg den DÖD!!! 1-0 till mig! Fast tro det eller ej - sista den gjorde va att äta upp den sista knoppen på orkidén - SVIN!!
Smörjde in mig så det slutade att klia och sen va jag PIGG!!! Hallå - kl 03.45 ska man väl sova - läste en timme sen va jag trött igen. Konstigt men tur att jag inte skulle upp så tidigt idag och sen får jag ju strosa runt här hur trött jag vill...

Nu har jag pysslat lite inför morgondagen. Mamma och jag ska ha ett bord på KULTURLÖRDAGEN på Bygdegården... MEN jag har ju inte hunnit allt jag tänkt göra så det får bli ett snabbjobb idag. Ska nog baka nåt också - har hittat nå fin fina kakor som jag tror kan passa i glögg och juletid och det bästa med att man kanske inte får sälja nåt - man kan använda det själv!!
MEN givetvis så vill jag väl bli av med nåt - Kom å fynda böcker vet ja... lästa endast en gång och knappt det - Här svämmar vi över av pocketböcker så det är bara att välja å vraka!

Ses på bygids i morgon kl 13.00. Mamma säljer som vanligt sina fina enriskransar....

Inga kommentarer: