torsdag 4 oktober 2012

En titt!

Så va ännu en arbetsvecka till ända. Jag har haft en kanon dag på jobbet. Fick kaffe och kanelbulle på Musikmakarna - Kan en dag börja bättre?

Lunchen va sig lik. Så här i ishockeytider - å då menar jag inte Modo... jag är mer fokuserad på KB-pojkar, så behövs ett och annat - köpte lite nödvändigheter på STADIUM. Rusade vidare på till VILLIGE som tagit hem super schyssta tepåsar att stoppa lösviktste i. Beställde dem för jättelänge sen och trodde nästan att de glömt bort mig men i förrgår ringde de och sa att de fått hem påsarna så då va det bara att hämta ut... mot en liten peng.
Rusade vidare mot en annan butik där de har lila påsar... å så tillbaka till jobbet igen - JAPP så ser en lunch ut för mig -"som ändå är i stan"
Som sagt, en bra dag på många vis...

På vägen hem fick jag en ingivelse att svänga in i Själevad - va så nyfiken att kolla hur stor Tuva blivit - åh såå söt hon är. En riktig prinsessa!! Hade köpt några "grattis du har blivit storasyster-presenter" till Nelia och Mira, inget särskilt men ändå... ett paket är väl alltid ett paket!
Jag fick hålla och mysa med Tuva innan hon blev hungrig och ville till sin mamma... Jag hade inte så mycket tid att stanna heller, har ju egna små prinsar som också ville ha mat - men en liten titt å en kram va precis vad jag ville ha. Det kan ju inte vara flera månader mellan våra möten... då kommer hon ju aldrig att lära känna sin "faster".

Efter mat och bibliotek drog vi till Lännäs... alltid lika trevlig på KANELBULLENS DAG! Jag hade fulla bilen, Axel, Nils, Nova, Oscar, Ida och Anna... trodde att vi skulle få med oss farmor också men hon va på annat håll... annars brukar det vara hon och jag som brukar följas.
Stannade en stund och njöt av lugnet i det gamla skollärarinnköket - FRID!! Sen hem och koka kaffe och vispa grädde till SSKs styrelsemöte.
Möte i köket och läxläsning och Modomatch i tvrummet.Vilken "full-rulle" kväll.

Nu är det lugnt i huset - känner mig toknöjd över den här dagen.
Har bokat en hel reconding (kallas det så?) av bilen. När Volvon va ny gjode vi en lackbehandling på Polercentrum och nu har det visst gått 18 månader så nu är det dags igen och på köpet till ett superpris så tänker de tokstäda min bil - LÅTER FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT!!! Bara att köra dit den - skitig och grusig och hem får man köra en ren och glänsande bil - gud nåde den som sölar i min bil efter det!!

Nix-filli-pix - Detta va allt och summan av en helt vanlig torsdag som va riktigt bra! Imorgon är det fredag och hur bra kan inte det bli?!




Inga kommentarer: