måndag 8 oktober 2012

Bibblar!!

Min ständiga fundering kring "vilken rubrik ska jag välja idag då"... trist att ha samma som nån annan dag... Men efter si så där 2500 inlägg så är risken ganska så stor att det blir samma nån dag.
Dagens rubrik är oanvänd... och varför valde jag då just den?? Jo...


Detta är en av mina beställda
böcker... en av elva...
... Nu har jag gjort det igen... sitter med Adlibris och libra.se öppna och hittar nya roliga böcker som jag beställer till biblioteket i Skorped... Jag hoppas verkligen inte att Britt-Inger blir trött på mig på alla mina beställningar.
Just nu har jag beställt en massa julböcker... börjar känna mig så sugen på julkakor, pyssel och godis... även om man inte gör så mycket så är det ändå kul att titta och inspireras.

När jag va inne på arkenbibliotekets sida såg jag att det ska bli internetkurs på Bibblan i Skorped, kolla länken!!  Passa på när det bjuds på utbildning - tror att det till och med va gratis!
Du har väl inte missat att det blir kurs i Prästgården också - Släktforskning... kolla med Rolf om du är intresserad!!

Dagen som varit
Jobbat som vanligt och dagen gick fort... kom hem till ett tomt hus, grabbarna va, ja, ni vet var... i Bjästa på träning. Jag min latis kände att jag också borde röra på mig så jag drog ut min gode vän på en promenad... skönt väder och skönt att gå en sväng.

GRATTIS NILS! Det är Nils som har namnsdag idag... å det firar vi med en KRAM!!!!
Imorgon är det mamma och jag som har namnsdag - Jag heter nämligen Inger Katrin och imorgon är det Inger som har namnsdag... hm, undra hur jag ska fira mig själv? Men en ledig dag kanske... ;-)

Nu är det kväll - ska gå och lägga mig snart... är inte så trött men sitter och kollar på TV4 Nyheterna, ett reportage om Syrien - va är det för fel på folk - De hetsar varandra och torterar människor, har inget hjärta, ingen känsla, bara slår och slår. De är helt enkelt inte kloka. Man fattar inte att det är på riktigt - De är så brutala att man kan inte tro att det är sant. Jag klarar inte att se bilderna/filmsekvenserna... bara lyssnar. Jag mår illa av sån där behandling av oskyldiga människor... De säger dessutom att de som visas på tv nu är bara en droppe i havet av vad som försegår. IDIOTER! Vad får vissa att tro att de kan göra vad som helst utan att straffas... Vanvett! Har de aldrig fått lära sig att man inte ska vara dum, inte slåss,inte..., inte...  ja sammanfattningsvis - vanligt FOLKVETT! Mer söndagskolor till Syrien kanske vore nåt!
----------
Hoppas att Din vecka har börjat bra... för det har min!


Inga kommentarer: