måndag 8 april 2013

Veckan är igång

Måndag kväll... tänk vad en dag kan gå fort. Jobbat som vanligt, Axel va hyggligt pigg så det blev skola för honom idag.
Trodde han skulle hoppa på bussen och åka till farmor och vila men ansvarsfull som han är så hade han ansvaret för Skol IF aktiviteten idag så han blev kvar på skolan och tog den senare skjutsen hem... fick en stund hos farmor innan jag och Nils dök upp!

Nils önskade våfflor till middag och för att kvala in som "världens bästa mamma " så fick han det han önskade.
Grabbarna har tränat ikväll, styrketräning och slagskott i källaren... jag tog en halkig promenad... fy vale vilken is det va. Blev en promenad efter Degersjövägen... något bättre! MEN vad fick jag då se... nåt jag inte alls sett tidigare. Hela skogen efter Tjusarstigen är borta... nån har huggit ner alla träd... hm, såg inte alls nå bra ut men de växer väl upp nya om si så där en 40 år! Då är jag 80 bast och då vet i tusan om man orkar ge sig ut efter "remma". Rullatorvänligt?? Ja, vi får väl se...

Nu ska jag mysa med killarna - tror det blir en tidig kväll - jag kommer aldrig i säng så tidigt att jag hinner läsa min bok... kanske i kväll... tur man får låna böcker nästan hur länge man vill...  Ha en fin kväll!!

Inga kommentarer: