onsdag 17 april 2013

Prisa Gud... Det blir skatteåterbäring!

En ledig dag kan se ut på många sätt...
Efter att killarna åkt till skolan så gjorde jag mig klar för att åka till Bjästa för klippning och färgning. Gick fin fint... åkte hem och handlade och sen hade jag utvecklingssamtal med båda grabbarna. Det tar sin lilla stund att gå igenom allt men som tur är har man bra killar som gör det som ska göras i skolan. Snälla verkar de vara också!! Fast det visste jag ju redan :-)

Fixade käk och sen var det träning på schemat. Jag sprang mina 4 km till kyrkan, Axel sprang 3 km och Nils sprang 2 km... Tycker att vi va ganska så duktiga!
Belönade oss med kaffe på 10an... skyndade hem och gjorde läxan och strök bort en massa tvätt. VARFÖR växer alltid strykberget?? Kanske för att tvättberget också växer.

Vi träffade på kusinen ikväll också... Vi blev så himla glad att han va hemma igen efter sin lilla sjukhusvistelse. Pigg å GLAD pojke - Välkommen hem OSCAR - hoppas att magen håller sig i ordning nu! Vi tycker det är mycket roligare när du är i Skorped än i Övik

Stuvade killarna i säng och läste vår bok... de gillar det verkligen!

Nu har jag suttit med papper, räkningar och annat fix innan vi åker. Jag har även deklarerat och i skattmasens tabell ser det ut som fröken K ska få tillbaka lite på skatten - fast nog va det snålt i år!

Jag har även rensat i Nils garderob, skickar iväg lite kläder över skogen till nå gulliga Nilssons barn och hoppas att det kommer väl till pass.
Det va väl allt för idag - borde hoppa i säng ASAP men måste hänga en tvätt först och hämta in bilnyckeln.
Imorgon är det jobb... De blir skoj de... mindre skoj är det att jag ska till tandis och göra nån lite justering... hade visst nåt som skulle fixas till.

Go natt på er - bäst å smörja in fötterna innan jag somnar!!

Fick ett roligt meddelande på FB idag (Hej Elisabeth) en släkting som följer bloggen och som idag blev vän med mig på FB. Kul att du läser min blogg! Jag lovar att göra uppdateringar av Orlando-resan och hoppas att du själv snart får åka dit igen.

God nattt  (igen)

Inga kommentarer: