tisdag 7 juni 2011

Värmebölja!

Idag när jag gick ut så trodde jag knappt att det va sant. Vilken värmen, redan kl 07.00... härligt! Nu känns det som om sommaren är på väg. Hoppas att vädret håller i sig imorgon.
Jag har lite av varje på schemat - gräsklippning bland annat. Ska även hämta några jordgubbsplantor hos snälla Irene.
Ikväll har vi som vanligt tagit oss en cykeltur på Bränna - fullt med folk, det va även fotbollsmatch. TREVLIGT. Vad som va mindre trevligt va att Nils kedja på cykeln hoppade hela tiden... Tur att det finns hjälpsamma människor - TACK JANNE för hjälpen. Nu går cykeln som ett skott! Eller som Nils sa - Den känns som ny.

Sommarlovet närmar sig, Axel kom hem med ryggsäcken full av skolböcker. Roligast va att läsa berättelseboken - oj, va många bra historier han har hittat på. Han hade även skrivit en hel sida om sin farmor... Bara bra saker kan jag säga... den ska hon få se imorgon.

Nu känner jag mig ganska så trött - ska kasta mig i säng... sova en skönhetssömn... och vakna till en solig dag!

Natti natti!

1 kommentar:

lantislygdman sa...

Sommarlov = Sommarsaft till barnen........Rabarberdrink till dom vuxna!! Nu har jag också en laddning klar. Fick rabarber av en gamling... :) :)