onsdag 15 juni 2011

Ett gott skratt...

... förlänger livet... Ja, det gör det säkert. Jag har nyss pratat med min goa vän Mia på Skype, blev ett spontant samtal så här på kvällskvisten. Vi har pratat om gamla tider och haft FB som hjälp till våra gapskratt. Oj, va mycket som hänt i livet som man glömt bort men som helt plötsligt poppar upp. Jag skrattade så tårarna rann... så fantastiskt kul!

Kul, va också att jag hann klippa gräset idag innan regnet kom. Jag har även hunnit tvätta bilen och dammsugit den. Bäst att sköta sina sysslor nu när sambon dyker upp imorgon.

Just nu pågår storstädning av hela Skorped - våra grov-sops flak är här och då gäller det att hinna dit med allt "rat" som står lutat mot var och varannan vägg. Jag hade en gammal diskmaskin som skulle slängas och den tar man inte direkt i cykelkorgen och definitivt inte i bilen... så vad gör man?? Jo, flörtar lite med grannen som rycker med sig en stark karl och vips så är maskinen ett minne blott - TACK- Stark-Gullik och Stark-Anders!
Nu ska jag torka bort mina skratt-tårar, och gå och lägga mig. Imorgon kommer farmor och barnvaktar mina sovande pojkar när jag åker till jobbet. Hon har fått äran att vara simskole chaufför imorgon. TACK till världens bästa svärmor som alltid ställer upp. Hur skulle jag klara mig utan alla hjälpsamma människor?

Kom nu ihåg vad jag skrev först i inlägget - ett gott skratt... Det mår man himla bra av. Kram till alla och på återhörande!

Inga kommentarer: