måndag 6 juni 2011

Nationaldags firande!

6 juni - Sveriges Nationaldag. I vanlig ordning firar vi i Skorped vid minigolfplanen. Det va många besökare som träffades och trivdes, fikade och tog sig en minigolfrunda.
Givetvis var det även BRÄNNBOLLSTURNERING - Gamlingarna mot ungtupparna. I år var det gamlingarnas tur att vinna... det va på tiden de´.
Jag tog med mig alla barn med Näsström i efternamn på tipsrunda - många luriga frågor om både Karl-Gerhard Johansson och Ulla på skolan, flaggor och hur många som är anställda på Sidensjö Sparbank... tur det fanns 1, X, 2 - då kan man ju chansa iaf.
Jag hade rätt på det mesta men det va Dagny Nässlin som tog hem vinsten. I barntävlingen vann Axel - två vinster på samma kväll - turgubbe!
Nu är svenska flaggan firad bå upp å ned så nu kan man pusta ut och konstatera att solen har gassat på även idag. Det hettar gott på mina armar!

Här kommer bilder från Minigolfbanan och vår TREVLIGA kväll i SKORPED!
Lars och Arne provar lyckan på golfbanan

Så även dessa herrar


Mysigt bakom banorna... här kan man tissla å tassla om lite av varje.
Nationaldags låd-bilen som Axel och Oscar jobbat hela helgen med. Nils fick också
hjälpa till att styra dit den...
Vi har iaf haft en bra ledighet och nu är den slut för den här gången... Två dagars jobb den här veckan och jag antar att det är flytt och packning som gäller för hela slanten... bråda tider på SV i Örnsköldsvik!

Natti natti!!

Inga kommentarer: