måndag 13 juni 2011

Va vi hinner med!

Idag va första dagen på simskolan. Tur att det inte va så tidigt som vi skulle iväg. Jag hade en massa att fixa med här hemma. Jag borde egentligen ha jobbat idag men eftersom dagis och fritids va stängt var jag hemma med barnen.
Efter en rejäl pannkaks lunch så for vi till Mellansel, bilen packad för vidare färd mot stan. Simningen gick fint trots kyla och regn. 40 minuter går ganska så fort.
När vi komt till stan åkte jag direkt till Track Screen och fixade med en beställning. Vidare mot SV och där va förberedelserna inför kvällen redan igång. Vi skulle bjuda styrelsen på exotisk planka i våra nya lokaler... oj oj, vilket drält det är med allt. Kul med nya fina lokaler och med fullt manskap kunde vi mumsa i oss allt det goda.
Vi fick även prova på chokladprovning med Jenny Berg som vår ledsagare... riktigt trevligt må jag säga. Ett tips till alla som vill prova på... till hösten erbjuder SV såna cirklar och man kan göra det i "kamratgrupp"..

Kvällen förflöt och innan allt va bortplockat och diskat så va klockan rätt så mycket. Vi kom hem vid 21 och grabbarna va helt enastående... trodde att de skulle va skitless men det gick bra.

Nu har jag lutat mig tillbaka och löst melodikrysset... har haft lite svaj på nätet ikväll men nu verkar det funka igen. Krysset va lätt och nu är det inskickat och på lördag kommer väl fanfaren och till veckan får man väl en frukostbricka på posten... ha haaa...verkar va svårt att vinna nåt men försöker man inte så har man ju inte ens chansen!!
Imorgon ska jag på personal dag i Härnösand. Det är inte lätt att få allt att fungera när barnen ska åt ett håll, mamman åt ett annat och pappan befinner sig långt-bort-i-stan... MEN jag är lyckligt lottad och har många underbara människor omkring mig. Axel pyser iväg till Linda och Nils sticker över till Marina... och sen är även skjutsen till badet kirrat... Va äré för sak. TACK för hjälpen brudar!! På onsdag tar jag barnen!

Ja, vad vore livet utan goda vänner?? Nu ska jag göra kväll - Det blir en dryg dag imorgon!

Kom ihåg att det är Bränna-cykling imorgon också - Sista gången för den här sommaren. Undra just om Önskans cyklister slår rekord även denna kväll - tror att alla i den byn ger sig ut på cykeln om tisdagskvällarna!

Natti natti!

Inga kommentarer: