söndag 12 juni 2011

Nu börjar man känna igen sig

Värmeböljan har givit sig iväg... det är 10 grader ute, snålblåst och man börjar känna igen sig... Va den här värmen bara en dröm eller?
Nu får man leta fram tjocksockarna... känns lite kallt med simskola imorgon men förhoppningsvis så vänder väl det här vädret. Midsommar brukar väl aldrig vara riktigt varm... det är ju veckan efter som sommaren kommer?!
Jag har iaf hittat det rätta midsommar-tecknet ikväll, Jag har plockat en stor bukett med mina älsklingsblommor, LILJEKONVALJER - åh va gott det doftar. Jag gav några till svärmor också.

Ikväll har vi varit på träning i Bredbyn, vi och 10 tusen myggor och knott. STÖRANDE! Vad som är ännu mer störande är, ursäkta uttrycket - VÄG-JÄVELN till Bredbyn. Nåt som VÄGVERKET, SVEVIA eller va det nu är för företag som sköter om, eller inte sköter om. Groparna är ju stora nog att gömma en fullvuxen elefant i. Att det är tjälskott kan man väl stå ut med men i det här fallet känns det som det inte är nån väg.
Groparna blir ju bara större och större.
Nu har de lyckas få upp en skylt - VÄGSKADA... ha haa, den sitter ju strax innan vägen är som bäst. De kanske skulle ta å flytta lite skyltar från Junselevägen för där har ju de största bulorna, svackorna gått till sig.
Är det nån i den här världen som vet vart man ska ringa å klaga - GE MIG NUMRET så ska jag läsa luslagen för dem. Åhhhhhhhhhhhhh va arg jag blir!
Nå väl.... det tar jag en annan dag fast man skulle fått ringa när man är som mest elak.

Nu är det kväll i huset, dags att sova. Har gjort några tappra försök att lösa melodikrysset men det hängde sig och jag gav upp... Har sett ett program på tv3 play men efter varje reklamavbrott så stannade hela skiten och jag gav upp.

Det blir sängen och kanske lite soduo%ki/e&ie ( hur stavs det där då??? Såna där omöjliga rutor som ska fyllas i med siffror) Rätt kul sysselsättning... nästan lättar att fylla i rutorna än å stava till vad det heter. Svårt bägge delarna!

Go natt!!

Inga kommentarer: