lördag 14 juli 2012

En sväng till Åsele

Nu trotsar vi vädret och drar en sväng till Åsele när gubben jobbat färdigt. Jag blev så glad nyss - solen tittade fram och i nästa ögonblick jag tittade ut så öste regnet ner... Vad är det för fel?

Skitsamma, nu ids jag inte bry mig snart. Mitt nästa inköp blir en ponscho, sydväst och ett par rejäla tretorn... tror jag köper en flaska Koskenkorva oxå - ha haa! Inte för att dricka själv men om jag möter nån frusen själ... Eller kanske en flaska sommarsaft å några skorpor under ponschon... Fast skorpor i regn... då blir de ju vetebullar igen. Fast det kanske blir gott?!

Hur som helst - Nu ska jag ut å "straje" Axel en sväng efter vägen. Han ska på hockeyskola så kontidionen måste taggas... inte på mig så klart... jag är väl i toppform redan?! hi hii... Nja, jag är i usel form, så om jag dör efter vägen så vet ni vart jag tagit vägen!
Ska bara melodikryssa färdigt. Går rätt så bra än fast min krysskamrat flytt till stugan - vi kör lite SMS-distans kryssning.

Mellan låtarna kan jag ju rapportera från gårdagskvällen. Jag har förmodligen världens bästa grannar! Fick ett samtal om att de skulle bjuda på pizza om jag höll "lokalen" dvs altanen. Så jag körde igång värmen och dukade... Gullik kom med pizza och pilsner. Vi hade en trevlig kväll med mat å dryck - kaffe och en liten rackarns konjak... Hittade även en ask PARADIS från jul... Ja, så kan man också göra fredag den 13 - inga olyckor bara trevligheter.

Nu är snart krysset löst, skickar väl in i vanlig ordning men vinner ju aldrig nåt - MEN jag ger mig inte , när man minst anar det så kanske det blir ett badlakarn eller en fin melodikryss bricka... Den skulle ju passa mig perfekt!



Inga kommentarer: