lördag 21 april 2012

Lätt att hålla sig...

för skratt när man läser ÖA. Alla besparingar och indragningar.... Jippi. Hur va det nu, VÄRLDS-KASS 2015, ingen risk att man inte når målet iaf.

En vanlig ko-skit
Jag har funderat lite. Om vi nu packar ihop och flyttar ifrån alla drabbade orter, in mot cityt med full packning. Jaha, vart och i vilket getto ska vi då bo?? Värst blir det för t ex Tage Hellström med alla sina kor... Örnparken räcker förmodligen inte till 200 kossor. Fast då törs väl inga våldtäktsmän flanera där iaf. Alltid nåt positivt i allt elände.

Om man skulle se på kommunen som ett äktenskap som vill skilja sig från landsbygden så skulle man kräva FAMILJERÅDGIVNING och hitta en god lösning... känn på den. Barnens bästa o s v...

Jag blir bara förbannand. Läste Anna-Lena Holmströms kommentar på FB - Björna tappar, högstadium, äldreboende, brandkår och badet... Finns det inget mer att avveckla?? Gatlyset och vägarna kanske - behövs ju inga vägar om det ändå inte ska bo nå folk där.

Nej, bäst att tagga upp... Nog om detta, finns det nån som man skulle rekommendera att flytta till Öviks kommun - knappast!

Nu ska jag Melodikryssa! Å njuta av de sista ljuva åren!


Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer, längtar efter något som kan rädda mig...

Inga kommentarer: