onsdag 4 april 2012

GRATTIS min MIA!

Idag fyller min vän MIA år. Stort grattis vännen. Jag trodde jag skulle hitta nåt gammalt kort på dig och mig från vår ungdom men tyvärr... å tur va väl det.

Mia och jag har verkligen gjort massor med bus i vår ungdom. Vi har hållit ihop i vått och tort - ibland långt mellan gångerna och ibland flera gånger per dag...
Det finns ingen som sååå står på min sida när världen är elak...

Våra minnen är många... tänk när vi erövrade "mormors" lägenhet... badade, fixade till oss... tjuvrökte och tog en taxi till parken. Dansade och hade hur kul som helst... tog en taxi tillbaka och låg och utvärderade kvällen hela natten.
Kornsjö, Tre-sjö, nätterna på badplatsen i Åte... Kastanjevatten och solarium... allt för det optimala utseendet.

Mörkrädd som hon var så tog inte hon cykeln till mig - hon tog traktorn. Det va ofta som hon skjutsade hem mig i familjens stora jordbrukstraktor.

Som sagt, I vått och torrt... ja, nästan i nöd och lust... När helvetet bankar på dörren står Maria på andra sidan och motar bort det farliga.
TACK snälla Maria för att du är min vän. Vi ska ta en riktigt lååång date med massor av surr, mat och minnen.

-----------------

3 kommentarer:

Mia sa...

Älskade vännen!!!! Jag blir rent tårögd... på riktigt, när jag läser vad du skrivit!!! TACK snälla för de orden!!! Som sagt, det kan gå långt mellan gångerna, men när det GÄLLER, då finns ingen tvekan!!!! Vi har så MYCKET historia, vi har så många minnen o upplevelser... det går liksom inte att sätta ord på det!!! Carina skrev faktikt... vi har känt varandra i ÖVER 30 år.... det är lite mindre än oss KAtti, vi har en liiite längre historia, helt underbart fantastiskt. Det är en otrolig rikedom att ha nån man kan prata med som vet vem JAG är, som vet MIN historia, och som tycker om mig för den JAG är!!! Älskade, underbara barndomsvän... ungdomsvän, mogen vän... TACK för att du alltid finns till hands när du behövs!!!! Pyssar o kramar!!!/ Sentimentala 40+aren :-D

Mia sa...

Jag kan meddela att JAG har en del kort... men de tror jag vi behåller för oss själva :-D
Kramiz

Mia sa...

De kommer till2.a april nästa år....