torsdag 26 april 2012

Kloka ord och tankar har kantat min dag!




Nu är det helg, för min del iaf. Det har varit en bra dag och jag fick en trevlig pratstund med kommunalrådet Dan Olsson till morgonkaffet. Många frågor och funderingar kring den senaste veckans orosmoln.

Jag fick finfrämmande på kontoret - Siv Sandberg kom med sitt supersöta barnbarn och köpte majblommor... andra året i rad - ska vi kalla det tradition?! Kul att träffas  "IRL" och inte bara på FB.

Slängde mig ut i regnet på lunchen och inbillade mig hitta nå kläder men där gick jag verkligen bet. Hittade ingenting som kändes bra... Kan det vara vårsolen som fattas? Det har verkligen varit grått idag, dis och regn om vart annat men på nåt sätt är regnet välkommet, snön försvinner - tack å lov.

Eftermiddagen har jag spenderat på Nätra Hembygdsgård för att planera sommarens arrangemang tillsammans med SV - Den som är sugen på en sommarutflykt måste göra sig ett besök dit - Jag ska absolut dit... verkar ju ha hur mycket som helst att erbjuda.

Bibblan är en guldgruva!!
Grabbarna har tränat innebandy ikväll och själv tog jag mig en tur till bibblan. Där satt flera härliga Skorpedsbor - bläddrade i tidningar, drack kaffe, knaprade på en kaka... pratade om samhällsfrågor, författare, mjöksyra burkar - ja, allt kan tydligen dryftas på SKORPEDS BIBLIOTEK. Jag hade beställt lite böcker och ljud-sagor. Det är som lilla julafton när det kommer hem det man beställt. En bok som jag bokat hade inte kommit - Systrarna Eisenmans mingelmat - tror att det är en kanonbok!
 
När grabbarna kom hem va vi bjudna till farmor på fika. Så mysigt!! Tänk va bra vi har det som har så nära till varandra.

Nu sover mina små troll och jag sitter och varvar ner. Har småstädat lite men kände att musten gick ur mig. Jag tror jag börjar bli gammal - vill så gärna se nyheterna för att uppdatera mig på vad som hänt i världen.

IMORGON är det FREDAG - Lite motion står på schemat, städning. Sen bär det iväg till BJÄSTA - Å då kan man fråga sig vad vi ska göra där??
JO - Skramla fram alla mynt ni har... ja, sedlar går också bra - VI SKA SÄLJA MAJBLOMMOR utanför NORDHALLEN - Kom å köp - BARN HJÄLPER BARN!!!

Nu är det kväll i karusellen... Skickar en jättekram till "en vacker och klok kvinna" Jag vet inte varför, men tror att det kan behövas!

Law Law... å go natt världen!

Inga kommentarer: