fredag 20 april 2012

Kurs kväll


Igår kväll var det full aktivitet på Bygdegården. SV hade en kurs/föreläsning om mjölksyrade grönsaker. Det va 15 personer anmälda, både karlar och kvinnor... De bankades vitkål och skars grönsaker på längden och tvären.
Jag skulle dit och hälsa kursledaren välkommen men innan jag åkte dit så kände jag att det skullle kännas konstigt att inte få en kaffepaus - rusade iväg på konsum och fixade lite muffins och kakor. Det va som jag trodde - uppskattat. Kaffepausen är ju ett av det bästa när man kursar!!

Jag tror att alla tyckte att det var en trevlig kväll och dessutom gick man hem med en massa kunskap.
Mjölksyrade grönsaker ska visst vara väldigt nyttigt - Det är ju perfekt. Skorpeds befolkning kommer  att vara kärnfrisk, starkare och farligare än någonsin... tänk på det alla dystergökar som förstör vår frid.

Nu har grabbarna åkt till skolan. Jag är inne på tredje kaffekoppen... sitter och brottas med mig själv om jag ska ge mig ut på en promenad eller sanera mitt hem från grus... Tror det blir en promenad... Solen skiner ju och de hotar att det ska snöa hela helgen. Klart man måste ut!

Ha en trevlig helg alla.   

Jag säger bara en sak - DÄRFÖR SKORPED!! känn på den... Det kommer säkert en förklaring på uttrycket!

Inga kommentarer: