tisdag 17 april 2012

Gråtfärdig och förbannad

Nu är jag så trött och less på alla mörka moln som hänger över oss. Idag har det varit ett inslag på radion om ev skolnedläggningar. ja, vad kunde man vänta sig...?????????  Tänk att det ska vara så här hela tiden, ständigt nya hot och ingen frid. "man måste centralisera" SKITSNACK det måste man inte alls.
En skola på landsbygden kan inte kosta lika mycket som i stan. En ny skola som ständigt vandaliseras måste kosta mera... ELLER?? Mycket konstiga räknesätt må jag säga.

Äré inte det ena så är det nåt annat. Jag tycker att kommunen är så dålig! De senaste rubrikerna i ÖA är ju ingenting annat än dystra besked... å inte är det i stan man drar in. På vissa ställer flödar skattepengarna både hit och dit. Börsen är tom men ändå ska man bygga en fotbollshall - idiotiskt!! SMS:A LÅNA... eller? Fast lägg ner några fler älderboenden och skolor så har vi nog råd med kanske 2 eller tre hallar... Synd bara att klubbarna inte har råd att hyra konstgräsplaner och andra anläggningar  - de står ju där iaf... Kom inte å säg att "vi inte har"... Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr så arg jag blir.

Jag ska förbanne mig anmäla Örnsköldsviks kommun till LYXFÄLLAN - Ska bli kul att se Elvy stå framför budgettavlan och förklara ett och annat.

Nä om man skulle ta och bygga en mur runt Skorpeds socken så kanske man skulle kunna få valuta för pengarna - den som vill komma hit ska ha en himla tur om de kommer in... Det krävs ett visst ekonomiskt sinne iaf. Har man inte pengar i börsen så kan man inte handla... Rätt enkel matte!

Fy vale va less jag blir. Jag hoppas verkligen att det finns några landsbygdspolitiker som tar sitt ansvar, säger några kloka ord och vågar stå upp för våra åsikter - FOLKVALD???!!! eller FEGIS???!!! Välj själv!

3 kommentarer:

Jägarn sa...

Det jag tycker är allra värst är att vård och skola får betala när näringsverksamheter går dåligt!
Ö-vik energi med sitt totalt felräknade kraftvärmever och fotbojan de drar på - Sekab - tar hundratals miljoner ur kommunkassan.
Hur mycket tänker de spara på nio lärartjänster, att släcka vartannat gatlyse och lägga ner ett par, tre äldreboenden på landsbygden?
Knappast så att det räcker för att fylla det s.k. vinstdrivande energibolagets tomma buk i alla fall...
Jag funderar allvarligt på att engagera mig politiskt med målet i Kommunfullmäktige - NÅN måste tala allvar där!

annica lygdman sa...

ja du här måste ju även en rödröstande vänsterkvinna HÅLLA MED. jag rakt skäms över hur elvy mfl sköter? sitt jobb!!! det borde finnas en gräns på hur länge nån få sitta i kommun och landsting. elvy har definitivt gjort sitt!! Hur får man väck kärringen??? :-) näää mera "omsättning" på politikerna i kommunhuset. och vi borde få rösta på SAKFRÅGOR i större utsträckning....

Ulla Carnemyr sa...

Det är helt fördjävligt. Hörde ryktas om det då jag lämnade sonen på dagis. Nä, det är snarare så att fixa fram en pendeltåg eller rälsbuss så folk kan börja pendla och bo kvar, för vi har ju järnvägen! Antingen det eller kräva att inlandet ska slippa betala kommunalskatt, för det går likt ner i kommunens dåliga affärer! Dessutom hörde jag ryktas om att det här med skolan i Skorped var en personlig åsikt av vår "käre" skolområdeschef.