söndag 11 juli 2010

Vilken show!

Den är få förunnat att få ta del av den show som visas varje kväll på Harpsjöbacken... Visst, några av alla skojigheter bygger på låååång och troget deltagande på backen... Speciellt detta år!
Nu är det över för denna gången och man längtar redan till nästa år. Helt underbart att få vara med på detta!

Min lägerpojke tog hem sin sovsäck och packning ikväll - hade nog tänkt att sova över men valde mammas säng istället. Inte så lätt när man är 6 år...

Bloggandet har varit lite lågt dessa dagar. Först va det resan till Umeå för att hämta hem pappsen och köpa presenter till Nils... lägerbål och kalas-fix... Kalas och lägerbål igen...
Idag hade jag och farmor uppdraget att utfodra Toriro-arbetarna på Hägglunds - de städar ställverk denna helgen så lite lunchmat va ju inte helt fel. Det tog sin lilla stund och sen va det dags för att fira Nelia med paket. Vi fick mumsig smörgåstårta och givetvis prinsesstårta också.
Dagen slutade som tidigare dagar med lägerbål. Tog svängen förbi Jacobssons på vägen hem och fick oss en snabbsittning på altanen tills Axel ville hem från lägret.
Nu sover alla i huset utom jag. Man har ju en del plikter... plocka undan, hänga tvätt och blogga. Det stör mig en aning när det slarvas med skrivande.

Nu ska jag som övriga familjen sova lite. Har en ny dag med lägeravslutning att se fram emot.

ETT STORT VARMT TACK till ALLA LEDARE PÅ LÄGRET!! Vilket jobb ni gör och va mycke bra ni lär våra barn.
Även Nils som inte varit lägerdeltagare har lärt sig sånger och varit med lite sporadiskt i kören... han låg ikväll och sjöng flera sånger och några hann jag faktist få på film...

Inga kommentarer: